Noppeid IT ajaloost

IT-maailm areneb pidevalt. Igal aastal kasvab idufirmade, teenuste, toodete ja edukate projektide arv. Nii mitme miljardi dollari suurused ettevõtted kui ka väikesed meeskonnad ja isegi üksikud entusiastid leiutavad pidevalt midagi uut. Ja ükski neist pole kaitstud vigade ja ebaõnnestumiste eest. Täna räägime kolmest sellisest ebaõnnestunud projektist.


3DO Interactive Multiplayer

3DO Interactive Multiplayer - Wikipedia

3DO – mängukonsool, mis tuli turule 1993. aastal. Tolle aja kohta 3DO konsoolil oli väga arenenud võimalustega riistvara. 32-bittine ARM60 protsessor takistusega 12,5 MGhz, kaks graafika kaasprotsessorit, 16-bittine signaaliprotsessor, matemaatika kaasprotsessor 2 MB mälu ning 1 MB videomälu. Kõik kaasprotsessorid olid loodud ekstra selle mängukonsooli jaoks.

Aga vaatamata heale reklaamile ja võimsale riistvarale ei saanud 3DO Interactive Multiplayer edukaks. Sellel oli kaks peamist põhjust. Esiteks, konsool oli liiga kallis. Müügi alguses 3DO hind oli 599 dollarit, mis oli umbes 2 korda suurem kui konkurentidel. Teiseks, mängukonsoolide turg oli konkurentidest üle küllastatud. Nende kahe teguri kombinatsioon viis konsooli elutsükli kiire lõpuni.

Kiirest surmast hoolimata õnnestus konsoolil leida väike fänniarmee.

 

Microsoft Zune

What Happened to Microsoft Zune Music Player? New Information Available -  Gazette Review

MP3 mängija Microsoft Zune tuli välja 2006. aastal ning Microsoft nimetas teda Apple iPod’i otsekonkurendiks. Aga ei õnnestunud Zune’il saada iPod’i tugevaks konkurendiks hoolimata laiemast funktsionaalsusest.

Peamise Zune’i ebaõnnestuse põhjusena oli Microsofti hilinemine – kui Zune välja tuli, oli tema peakonkurendil juba suur kasutajaskond ning populaarsus turul. Kuid Microsoftil oli siiski võimalus konkurentile järele jõuda, kui nad hakkasid oma mängijat kiiresti arendama, kuid ka siis tegid nad kõike liiga aeglaselt. Muidugi olid ka muud probleemid, näiteks mitte kõige edukam klient arvutiga sünkroonimiseks. Kuid peamine probleem oli Microsofti soovimatus oma mängijat edasi arendada.

2012. aasta mais mängija tootmist lõpetati.

 

Mixer (Beam)

Mixer

Beam on video voogedastuse platvorm, mis oli ametlikult käivitatud 5. jaanuaril 2016. aastal. Ning juba sama aasta 11. augustil Beam’i ostis Microsoft, et integreerida seda voogedastuse platvormi oma Windows 10 ja Xbox’ile. Järgmisel aastal nimetati Beam ümber Mixer’isk.

Sarnaselt teiste voogedastuse platvormidega keskendus Mixer videomängude voogesitusele. Siiski eristas ta end konkurentidest oma erilises suhtluses vaatajate ja voogedastajate vahel. Näiteks võisid spetsiaalsete nuppude abil vaatajad mõjutada ülekandemängu mängimist, hääletada erinevate sündmuste poolt jne. 

Mixer Stream

Samuti, et ära meelitada osa publikust sellistelt konkurentidelt nagu Twitch, sõlmis Microsoft lepingud kuulsate voogedastajatega, et nad koliksid Mixerisse ja viiksid oma publiku sinna.

Vaatamata kõigele eelnevale ei õnnestunud Mixeril saavutada populaarsust (ja sissetuleku taset?), mida Microsoft temalt ootas. 22. juunil 2020 teatas Microsoft (kasutajate jaoks ootamatult) Mixeri sulgemisest.


Kokkuvõtte

Ükski ülaltoodutest ei olnud "halb" toode, nad tulid lihtsalt valel ajal välja ja ei saanud õiget arengut. Kuid tasub meeles pidada, et inimesed, kes need tooted lõid, on tõesti andekad spetsialistid, kes lihtsalt tegid vigu, kuid tõenäoliselt õppisid nad neid vigu tehes midagi.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Info- ja võrguühiskond

IT juhtimine ja riskihaldus

Võrkude rikkusː vabast tarkvarast vaba kultuurini