Uus meedia...?

Meediamaailm areneb pidevalt ja üsna sageli leiavad mitmesugused uusmeediad massikasutusse. Mõned neist juurduvad ja neid kasutatakse aktiivselt, teised kaovad suhteliselt kiiresti. Kuid need, mis jäävad, mõjutavad sageli oma valdkonda. Täna proovin analüüsida, kuidas võrguajakirjandus mõjutas ajakirjandus valdkonda ja ajakirjanduse tarbijaid.


Ajakirjanike arvu kasv

Võrguiajakirjanduse tehnoloogia arenguga on suurenenud ka ajakirjanike arv. Need, kes soovisid hiljuti selle tegevusega tegeleda, kuid ei saanud erivarustuse puudumise või printimise kõrge hinna tõttu, said lõpuks ometi kätt proovida. Ja siin ei räägi mitte ainult uute ajakirjandusbüroode tekkimisest, vaid ka üksikutest ajakirjanikest.

Muidugi on raske kindlalt öelda, kas see on hea või halb. Ühelt poolt, mida rohkem erinevad sõltumatud osapooled räägivad samast asjast, seda objektiivsem on üldine teave, mida lõpptarbija saab. Kuid teisest küljest on usalduse probleem: kunagi ei või teada, milline neist võrguajalehtedest räägib tõtt ja milline valetab.

Samuti on võrguajakirjanduse arengu tõttu konkurents selles valdkonnas kasvanud, mis mõjutas kõige tugevamalt suuri meediumimoguleid. Nad pidid võitlema "kvaliteediga" "koguse" vastu. Nad olid sunnitud investeerima rohkem vaeva ja raha oma materjalidesse. Ning tänapäeval, vaatamata paljude väikeste ajalehtede olemasolule Internetis eristuvad suurimad ajakirjandusbürood ja nende võrgu versioonid eksklusiivsemate ja kvaliteetsemate materjalide poolest.


Võrguajakirjandus ja piraatlus

Kuigi võrguiajakirjandus on oma ala arendanud konkurentsi kaudu, on see loonud ka artiklitele tasuta juurdepääsu. 

Kui ajalehti hakati müüma digitaalsel kujul, muutus tasulise materjali paljundamine ja tasuta internetti paigutamine palju lihtsamaks. Piraatlus on tootja jaoks alati kaotus, mis võib põhjustada toote riknemist tarbija poolt. Ja vaatamata sellele, et paljude ajalehtede peamine sissetulekuallikas on integreeritud reklaam, mitte artiklite müük, on piraatlus ikkagi kahjum. Sest eksklusiivsete sisude tasuta massiline kättesaadavus alavääristab nende "eksklusiivsust. Ja kui tarbijad loevad artikleid teistelt piraadisaitidelt, rikub see ajalehe statistikat, mis võib provotseerida reklaamijate väljavoolu ja kasumi vähenemist.


Worldwide kättesaadavus

Nüüd, tänu võrguajakirjandusele ja asjaolule, et enamiku suuremate väljaannete koopiad on Internetis saadaval, saavad inimesed kogu maailmast tellida ja lugeda mis tahes ajalehti, hoolimata sellest, kas nende riiki tuuakse füüsilisi koopiaid. Näiteks nüüd on kuulus The New York Times saadaval isegi Venemaal. 

Kuid see oli kasulik mitte ainult lugejatele, vaid ka ajalehtedele endile. Tänu ülemaailmsele kättesaadavusele suutsid nad oma lugejaskonda märkimisväärselt suurendada, suurendades seeläbi nii müügi kui ka reklaami tulusid. Ja muidugi aitas suurenenud sissetulek kaasa lõpptoote kvaliteedi tõusule.


Kokkuvõtte

Iga uusmeedia mõjutab oma valdkonda ja võrguajakirjandus pole erand. Tal olid nii positiivsed kui ka negatiivsed tagajärjed. Siiski ei saa eitada, et see muutus ajalehelugejaite elu natuke mugavam.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Info- ja võrguühiskond

IT juhtimine ja riskihaldus

Võrkude rikkusː vabast tarkvarast vaba kultuurini