Inimese ja arvuti suhtlus, ergonoomika ja kasutatavus

Peaaegu iga veebilehe peamine omadus on selle kasutatavus. Tavaliselt, tavakasutaja ei saavuta kasulikke funktsioone, kui esimene asi, mida ta veebilehel näeb, on ebamugav, ebatundlik või isegi katkine kasutajaliides. Toon täna ühe negatiivse ja positiivse näite kasutatavusest veebis.


Negatiivne - Aliexpress

Nagu paljud ilmselt teavad, Aliexpress on globaalne virtuaalne turg, kus müüakse peamiselt Hiinast pärit kaupu. Vaatamata oma populaarsusele ei saanud veel Aliexpress Internetis kasutajasõbralikku lehte. 

Aliexpressi on raske õppida, sest paljud funktsioonid on kas kasutaja menüü kihtide all hästi peidetud või on need mingi hetkeni täielikult blokeeritud. Näiteks kui pank asendas teie krediitkaardi, te ei saa seda Aliexpressi kasutaja seadetes uue makseviisina seada, makseviiside lisamine ja muutmine on saadaval ainult järgmise tellimuse ajal. Samuti ei saa te oma krediitkaardi profiililt eemaldada, kogu pangakaartide haldamine toimub tellimis lehel.

Samuti ilmuvad Aliexpressi lehtedele pidevalt tüütud teated selle kohta, et Aliexpressil praegu mõni sündmus toimub (näiteks must reede). Muidugi on asjakohane teavitada kasutajat eelistest ürituste ajal. Kuid ei pea seda tegema iga kord, kui kasutaja tuleb tagasi avalehele.

Ka pole Aliexpress tehniliselt eriti hea: 

  • Halvasti töötav otsingumootor, mis telefoni korpuse küsimisel leiab ka laadijad. 
  • Nõue uuesti sisse logida peaaegu iga toiminguga: kui soovite minna oma ostukorvi - logige sisse, kui soovite minna ostukorvist oma kasutaja profiilisse - logige uuesti sisse, unustasime, et tegite seda minut tagasi. 
  • Ning ei tea, kas oli mingi minu viga, kuid kui panen lehe keeleks inglise keelt, avab Aliexpress mulle endiselt oma venekeelse versiooni madala kvaliteedi tõlkega.

Individuaalselt pole need probleemid nii tõsised, kuid koos teevad need minu Aliexpressi kasutamise kogemuse ebameeldivaks. Seetõttu usun, et Aliexpressi veebileht on praeguses olekus negatiivne näide kasutatavusest.


Positiivne - YouTube

Nagu paljud ilmselt teavad, on YouTube videomajutusteenus, mis pakub inimestele videote salvestamise, edastamise ja kuvamise teenuseid. Ja vaatamata sellele, et YouTube vana disainiga oli juba päris kasutatav, YouTube'i kasutatavus pärast uuele disainile üleminekut veel suurenes.

Teil pole vaja õppida YouTube'i kasutamist. Kõik vajalikud funktsioonid ja menüüd on saadaval lehe vasakul asuvas loendis. Kanalid, mida te vaatate, suundumused, teie video esitusloendid, kõik see on ühes kohas, kuid samal ajal ei häiri see üksteist. YouTube'i on uutele kasutajatele väga lihtne kasutada.

Avalehel on videod jagatud kategooriatesse: need, mis võivad meeldida ning need, mis teie vaadatud kanalitel hiljuti välja anti. Videote endi all kuvatakse väga lühidalt kõige olulisem teave: pealkiri, autor, vaatamiste arv ja kui kaua aega tagasi video välja anti. Ja mis on eriti mugav, kui hõljutate kursorit video pealkirja kohal, lülitub sisse lühike eelvaade. YouTube on väga informatiivne ja püüab olla võimalikult kasutajasõbralik.

Vaatamata sellele, et YouTube'is on oma puudusi, näiteks ebatäiuslik otsingumootor või asjaolu, et valitud autorite teateid uute videote kohta aeg ajalt ei tule, on YouTube endiselt üks kasutajasõbralikumaid ning päris kasutatavaid veebisaite minu jaoks.


Kokkuvõtte

Veebis täna olevate ja tulevikus tulevaste projektide kasutatavamaks muutmiseks on vaja kindlasti õppima enda ja teiste vigadest. Peab proovima parandada vigu, mis on leitud negatiivsetel kasutatavuse näidetel, ning proovida jäljendada ja arendada positiivsete kasutatavus näidete taga olevaid ideid.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Info- ja võrguühiskond

IT juhtimine ja riskihaldus

Võrkude rikkusː vabast tarkvarast vaba kultuurini