Eetika ja IT

Sel nädalal analüüsin Venemaa IT-ettevõtte Yandex eetikakoodeksit. Koodeks on esitatud vene ja inglise keeles. Koodeks koosneb kümnest peatükist ja edasi räägin teile mõnest neist, mis tundusid mulle kõige olulisemad ja / või huvitavamad.

  1. Töö kasutajate jaoks - Yandex püüab pakkuda kasutajatele parima kvaliteediga teenuseid. Töötajad peavad uurima kasutajate tagasisidet ja aitama neil tekkinud probleeme lahendada. Samuti väärtustab Yandex oma mainet ja kasutajate usaldust. Kasutajad annavad Yandex'ile oma isikuandmeid ja Yandex nõuab töötajatelt kasutajate andmete konfidentsiaalsuse säilitamist.
  2. Töötamine Yandexis - vastavalt koodeksile on ettevõttes vastuvõetamatu vägivald, ähvardamine, solvamine ja igasugune diskrimineerimine. Samuti vastuvõetamatu töölevõtmisel diskrimineerimine - kõigile kandidaatidele, olenemata soost, rassist, usutunnistusest ja seksuaalsest sättumusest, antakse tööle võtmisel võrdsed võimalused. Samuti nõuab Yandex töötajatelt teiste ettevõttete intellektuaalomandi austamist.
  3. Huvide konflikt - Yandex loodab, et töötajad lähtuvad ennekõike ettevõtte huvidest. Peab proovima vältida huvide konflikte. Huvide konflikt on tööolukord, kus tekib vastuolu töötaja isikliku huvi (või tema sõprade, sugulaste, partnerite) ja Yandexi huvide vahel. Sellistes olukordades peab töötaja tegutsema peamiselt Yandexi huvides.
  4. Kaebused ja küsimused - Yandexil on eetikakoodeksi rikkumistest teatamiseks spetsiaalne vihjeliin. Seda korraldab kolmanda osapoole ettevõte, nii et kaebus jääb Yandexi töötajatele anonüümseks. Vihjeliini saavad kasutada nii töötajad, kasutajad, partnerid kui ka kliendid.
Üldiselt on Yandexi eetikakoodeks hästi kirjutatud, hästi struktureeritud ja tavalisele kasutajale arusaadav. Seda lugedes saate kohe aru ettevõtte prioriteetidest. Lisaks eeltoodule sisaldab koodeks teavet:
  • Selle kohta, kuidas Yandex käsitleb töötajate seaduserikkumisi; 
  • Selle kohta, millest tuleb lähtuda tehingute sõlmimisel ja aruannete koostamisel;
  • Kingituste vastuvõtmise ja kinkimise reeglite kohta (töötajate ja klientide, partnerite, kolmandate isikute vahel).
Yandexi eetikakoodeks ei ole eriti mahukas, kuid samas sisaldab see piisavalt teavet, mis võimaldab teil lühikese aja jooksul kõik vajaliku teada saada.


Kokkuvõtte

On hea, kui ettevõtted kirjutavad ise oma eetikakoodeksid. See toob töötajate käitumisse korra ja reeglid. Samuti aitab see vältida konfliktiolukordi ja eriti diskrimineerimist.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

Info- ja võrguühiskond

IT juhtimine ja riskihaldus

Võrkude rikkusː vabast tarkvarast vaba kultuurini